wtorek, 15 kwietnia 2014

Dzień 2



Coraz lepiej się poznajemy. Wszyscy jesteśmy w podobnym wieku, mamy różne doświadczenia, którymi się dzielimy. Pomysły na lekcje, sposoby zarządzania czasem i wykorzystanie przestrzeni w klasie są bardzo inspirujące i zmuszają do refleksji. W dzisiejszym świecie, którym tak bardzo liczą się nowoczesne technologie, często zapominamy o naturalnych, bardzo prostych, ale skutecznych technikach i pomocach dydaktycznych, takich jak dłoń nauczyciela. Dzisiaj dowiedziałam się, ile ciekawych ćwiczeń można przeprowadzić, mając możliwość zmieniania klasowej przestrzeni. Pierwsza sesja dotyczyła dynamizowania procesu nauczania za pomocą prostych pomysłów. Podczas sesji drugiej skupialiśmy się na zagadnieniu poprawiania błędów, następnie omawialiśmy 7 typów uczniów i 7 stylów uczenia się oraz dostosowywania do nich zadań. Ostatnią sesję poprowadził Jamie, który podkreślał znaczenie rytmu i intonacji w nauczaniu wymowy. Następnie każdy z uczestników wylosował temat, który ma przygotować do piątku, ponieważ w piątek naszym finalnym zadaniem będzie przeprowadzenie 3 minutowej lekcji za pomocą odpowiednio dobranych metod. Mój temat jest trudny. Nie zdradzę, czego mam nauczyć, powiem jedynie, że Anette, chcąc mi nieco pomóc, rozkręcała kabelki w brytyjskim gniazdku i pokazywała mi, jak to wszystko w środku wygląda. Na razie zrobiłam zdjęcia tych kabli i narysowałam schematy, gdzie i co podłączyć, ale nie mam pomysłu, co dalej?
Wieczorem wybrałam się wraz z Anette do Netley na spacer. Bardzo chciałam zobaczyć ruiny katedry. Niestety po 18 brama była już zamknięta. Spacerowałyśmy po plaży i doszłyśmy do pałacu, który obecnie jest prywatną posiadłością. Zamek ma związki z dynastią Tudorów. Odwiedzili to miejsce m.in. Królowa Elżbieta I i Książe Karol. W 1880 roku został przebudowany w stylu gotycki m, a od 1999 roku znajdują się tu luksusowe apartamenty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz