niedziela, 20 kwietnia 2014

Dlaczego warto uczestniczyć w programie Comenius?

Przebywanie w międzynarodowym środowisku oraz dyskusje w grupie innych europejskich nauczycieli przyczyniły się do doskonalenia umiejętności językowych i wymiany doświadczeń.
Szkolenie dało mi możliwość dzielenia się swoim doświadczeniem z europejskimi nauczycielami. Międzynarodowe środowisko sprzyja wymianie poglądów i pozwala spojrzeć na te same aspekty pracy nauczyciela z zupełniej innej strony. Dzięki swobodnym rozmowom mogłam również zdobyć informacje o funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych w innych krajach. Szkolenie w Wielkiej Brytanii pozwoliło mi zbliżyć się do kultury tego kraju, a także poznania piękna natury regionu i następnie przekazania tego uczniom. Udział w kursie odświeżył moje zainteresowania w dziedzinie, której nauczam, umożliwił mi dostęp do większego zasobu materiałów i metod szkoleniowych oraz zwiększył moje perspektywy zawodowe, a także poszerzył wiedzę o innych krajach i kulturach.
W czasie kursu  Możliwość wymiany doświadczeń pomgła mi w krytycznym spojrzeniu na metody stosowane w mojej szkole. Poznałam metody nauczania, które koncentrują się na indywidualnym podejściu do każdego ucznia i zdobyłam umiejętność łączenia różnych technik podczas jednej lekcji. Podniesienie kwalifikacji zawodowych, doskonalenie umiejętności językowych i wypracowanie nowych pomysłów wpłyną na sposób prowadzenia zajęć w klasie.
Na szkoleniu organizowanym w kraju nie ma możliwości doskonalenia swoich umiejętności językowych "poza klasą", nie ma też możliwości dzielenia się doświadczeniem z europejskimi nauczycielami ( brak wymiany międzykulturowej). Międzynarodowe środowisko sprzyja wymianie poglądów i pozwala spojrzeć na te same aspekty pracy nauczyciela z zupełniej innej strony. Szkolenie w Wielkiej Brytanii daje możliwość pogłębiania znajomości kultury tego regionu, a także poznania rodowitych Anglików, dzięki możliwości zamieszkania u rodziny goszczącej, a tym samym uzyskania odpowiedzi na wiele pytań dotyczących języka codziennego, używanego przez Brytyjczyków w nieformalnych sytuacjach..

Szkoła zyskuje europejski wymiar – udział pracownika w jednym z europejskich programów edukacyjnych podnosi prestiż placówki. Uczniowie i nauczyciele będą mogli odczuć, że ich szkoła, mimo pewnych różnic, jest integralną częścią systemu edukacji w całej Europie, a za sprawą różnych instytucji wpierających rozwój edukacji nauczyciele mają szansę rozwijać się zawodowo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz